onsdag 19. januar 2011

Gode bakere?

Jeg har ikke mange årene som husmor bak meg, og føler meg derfor unnskyldt når jeg spør fruene på jobben etter gode tips og oppskrifter. Nå har jeg nok en gang lovet å bake til en fin anledning, men har mistet oppskrifta mi! Jeg velger å skylde på flytting, men vet at det er kjempelenge siden jeg så den sist.

Vårt minste gudbarn (heter det det?) skal nemlig døpes om en måned, og det minste jeg kan gjøre er å bake ei kake. Den stolte mor ønsker seg ei gulrotkake!  

Noen som har ei knakende god oppskrift på gulrotkake?

Bilde hentet fra www.krydder.org

.

2 kommentarer:

  1. Verdens beste gulrotkake.
    3 dl.sukker
    4 egg
    3 dl. siktet hvetemel
    3 ts. kanel
    1 ts. vaniljesukker
    2 ts. natron
    1 ts. salt
    1 dl. soyaolje
    5 dl. revne gulrøtter

    Krem
    2 pakker kremost naturell
    100 g. smør
    200 - 250 g melis
    1 ts. vaniljesukker

    Forvarm ovnen på 180¤C
    Lag eggedosis med sukker og egg
    Bland mel-kanel-vaniljesukker-natron og salt
    og sikt det inn i eggedosisen
    Rør inn olje og gulrøtter

    24 cm. kakeform. Stekes 1 time

    Dette er en favoritt her. Håper den smaker.

    SvarSlett
  2. Jeg har den ikke i dataform, men et tips er å google verdens beste gulrotkake, også ser du på kommentarene som er gitt! Det gjør alltid jeg når jeg baker :)

    SvarSlett