lørdag 23. juli 2011

Tøysetopp

Tusen takk for alle trivelige hilsninger og gratulasjoner på forrige innlegg. Den nye tilværelsen er så uvant og fin! Riktignok har vi hatt noen startvansker, men håper alt ordner seg snart. Vi trives med den lille snuppa vår og klarer ikke å se oss mette på den perfekte skapningen vår!

Vi har endelig klart å finne ett navn til henne; 

Maja Victoria

 

Ei tulle vi er gudforeldre til fyller sitt første år i august. Hurra! I den forbindelse fant jeg ut at en tøysetopp måtte da være perfekt til denne frøkna.


Strikket den i størrelse 2 år, i god tro om at da hadde hun noe å vokse i. Nåvel, enten strikker jeg strammere enn jeg trodde, eller så er oppskriften veldig liten på størrelse! Strikket riktignok ikke prøvelapp (shame on me). Snuppa fikk gaven denne helgen, i håp om at hun kanskje får brukt den litt før den blir alt for liten.

Mønsteret er fra Pickles og jeg synes det er en kjempefin topp. Kjøpte originalgarnet i bomull fra Pickles, i en fargepalett de hadde lagt ut som inspirasjon. En dag skal jeg strikke prøvelapp, for denne oppskriften blir brukt flere ganger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar