onsdag 1. februar 2012

Strikk fra Pickles

Pickles er også en av mine oppskrifts-favoritter. Mye på grunn av de enkle oppskriftene, spreke fargene og det at de skal strikkes på tykke pinner. Elsker prosjekter som går fort! Har funnet en svakhet med noen av oppskriftene, vel, det kan like gjerne være en svakhet med meg. Synes at plaggene deres blir veldig små i forhold til størrelsen. Nå strikker jo jeg veldig stramt, må alltid opp i pinnestørrelse. Uansett, her er to ting strikket fra boka Pickles Favoritter.

Pannebåndet er strikket med utgangspunkt i Vaffel-lua. Elastisk og mykt, strikket i Nepal.


Dette er den første tøysetoppen jeg strikka. Har vært umontert siden i sommer. Rart hvor mye ork som må til for å feste noen tråder. Dette er ett godt eksempel på at strikkefastheten min ikke stemmer overens med Pickles`. Strikket etter størrelse 2 år, men tviler på at den passer Maja på 6 mnd.



1 kommentar:

  1. Jeg erfarer mye av det samme, strikker stramt men av og til nytter det ikke og gå to størrelser opp og en hel pinne opp.. det blir ikke riktig :/ Men så er oppskriftene så gode og garnet så herlig at det gjør ingen verdens ting, vi prøver bare igjen og igjen og til slutt ender en opp med noe som passer! ;)

    SvarSlett